דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Master Teaching בהוראה 

מאת    [ 27/06/2011 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 2502 פעמים ]

כזכור, בדיוק לפני שנה (יולי 2010) אישרה המועצה להשכלה גבוהה למכללת אורנים לפתוח בתוכנית חדשה: תואר שני בהוראה בחינוך העל יסודי M.TEACHMASTER TEACHING)). תכנית זו מאפשרת לימוד משולב של תואר שני ותעודת הוראה  בשנתיים.

 

"ייחודה של התוכנית המהפכנית", אומר נשיא המכללה, פרופ' יאיר קארו, "בכך שהיא מאפשרת לימוד משולב של תואר שני ותעודת הוראה על בסיס לימודי התואר הראשון, ובכך פותחת את הדלת בפני אקדמאים, בוגרי מקצועות שונים, חסרי תעודת הוראה, שהם בעלי רצון, יוזמה וחזון להשתלב במערכת החינוך ולחולל בה שינויים מבורכים."

 

התוכנית החדשה מיועדת לבעלי תואר ראשון במדעי החברה, הרוח האמנויות והמדעים, בעלי ציונים גבוהים ואיכויות אישיות גבוהות שיוכשרו להוראה וייכנסו למערכת החינוך כבעלי תואר שני וכמי שהרחיבו את יכולות ההוראה שלהם במגמות חינוך העונות לצרכים הדחופים של מערכת החינוך.

 

פרופ' נעימה ברזל דיקן ביה"ס ללימודי מוסמך באורנים מוסיפה שתכנית זו מסמנת תפיסה חדשה בהכשרת מורים בישראל. היא פונה לאקדמאים מתחומי ידע שונים ופותחת בפניהם אפשרות להשתמש בידע שרכשו בתואר  הראשון, לשכלל ולתעל אותו כמשאב למידה להתפתחותם המקצועית כמורים ומחנכים איכותיים. בתי הספר שיקלטו את מוסמכי התכנית יפגשו  מורים חוקרים בעלי תואר שני, שעסקו בלמידה התנסותית מעמיקה ששלבה מגוון שיקולי דעת חינוכיים.

 

הלומדים לתוכנית יוכלו להתמקד באחת מארבע המגמות הבאות: תכנון לימודים והערכה; הוראת תלמידים בהדרה וסיכון; הוראת תלמידים מחוננים ומצוינים; הוראת תלמידים לקויי למידה בשפות.

 

ראש התכנית, ד"ר יעל פויס מדגישה שהידע וההתנסות שירכשו הלומדים במגמות אלו יהיו בבחינת פתיחת דלת לקראת התמקצעות בתחומים נחוצים וחשובים שחסרים בהם כוחות הוראה במערכת החינוך.

 

ארבע מגמות אלו נבנו מתוך מעקב וידע שנצברו במשך שנים באורנים, תורגלו ונבדקו במסגרות שונות והגיעו עכשיו לבשלות מקצועית ואקדמית המאפשרת שילובן בתואר שני. התכנית יוצרת הזדמנות, מבהירה פרופ' ברזל, למועמדים מצטיינים להיפגש עם ידע חדש ותפיסות התנסות בלתי שגרתיות לקראת התמודדות נכונה יותר עם אוכלוסיות  מאתגרות במערכת החינוך. 

  

היקף הלימודים – יומיים בשבוע במשך שנתיים, 33 ש"ש כולל עבודה מעשית.

 

זוהי התוכנית השביעית לתואר שני המתקיימת במכללה האקדמית לחינוך אורנים.

 עם אישורה צפויה המכללה להגיע בשנים הקרובות להיקף של כ-800 מסטרנטים  בתוכניות התואר השני בשנתונים השונים.

 

מכללת אורנים היא מכללה אקדמית לחינוך מהגדולות,הוותיקות והמובילות בישראל.המכללה הוקמה בשנת 1951 ומהווה מוסד אקדמי, חינוכי ותרבותי, המשלב מגוון תכניות לימוד בניהול סגל מרצים מוביל, המחויב לשמירה על סביבה אקדמית גבוהה, תוך הקפדה על איכות ההוראה לצד אווירת לימודים תומכת ויחס אישי. מיקומה האסטרטגי של המכללה, מעל גבעה ירוקה סביב חורש טבעי יפהפה, מעיד על אופי הלימודים בה, איכות ההוראה ועל הערך המוסף המוענק לבוגריה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב